Stranddag - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu Stranddag - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu

Stranddag

Blijf op de hoogte en volg José

17 Maart 2014 | Gambia, Kunkujang

Gisteren heb ik de dag van mijn leven meegemaakt. Veel gelachen en toch ook veel met ongeloof naar gebeurtenissen gekeken.
Rond een uur of 11 besloten we naar het strand te gaan.
Advies nummer 1 doe ik nooit rond dit tijdstip op een warme dag.
Eerst loop je naar de verharde weg ongeveer 15 min in de warme benauwde zon in het zand. Vervolgens reden wij met een bushtaxi naar Serrekunda.
Advies twee dit moet je een keer hebben meegemaakt geweldig! (doe dit wel met een gambiaan btw anders word je afgezet!)
Voor de meesten is een bushtaxi een onbekent iets denk ik dus ik ga het proberen te beschijven. Het een busje (die in nederland al lang rijp was voor de sloop) waar je ongeveer met zijn 10 op elkaargepropt in zit. Vervolgens is het 31 graden en rijden we nou niet bepaald veilig. Wanneer ik de gelegenheid tot het maken van een foto krijg tussen het mijzelf vasthouden door ga ik het doen voor jullie! Erg grappig om mee te maken.
Ondertussen aangekomen na een rit van 30 min op de grote markt van Serrekunda. Het is nu ongeveer half 1 dus op zijn warmst. Om een bushtaxi te pakken naar het strand moesten we eerst de hele markt af lopen in die warmte.
Advies nummer drie doe dit ook nooit tenzij je levensmoe bent, haha!
Vervolgens met bezwete hoofden, klotsende oksels en een fles water later komen we aan bij een bushtaxi die ons naar het strand zal brengen. Ook dit is een rit van 30 min omdat we van serrekunda naar Kololi reden en zo door naar Palmalrime Beach om daar dan eindelijk in de verkoelende zee te duiken!
Nou was is zo benieuwd hoe hun dat deden kwa zwemmen en bikini. Nou heel verschillend. De ene droeg gewoon een bikini zoals ik ook gewoon deed en de anderen een spijkerbroekje en een shirtje. Gelukkig word je hier niet beoordeeld of raar aangekeken en gingen we met zijn allen de verkoelde zee in. Het was een super gezellige dag met veel waterpret.

Uiteraard ben je in het toeristen gebied en dat kon je goed merken. Veel vervelende gambiaanse jongens die te opdringerig zijn maar niet wisten hoe snel ze weg moesten komen wanneer we ook maar 1 stap richting soldaten of politie zetten.
Ook hebben we de zogenoemde beachboys gezien die vanalles zeggen maar niks doen dan alleen maar vervelend zijn en te opvallende ''sporten'' Ook heb ik de rijpere vrouw met de te jonge gambiaanse jongen gezien, WALGELIJK! Zowel van de vrouw als van de jongen. De vrouw word twee weken lang voorzien van de nodige ''liefde en lust'' en de jongen leeft gratis twee weken op kosten van haar. Meer woorden wil ik niet besteden over dit onderwerp in mijn blog, tijdverspilling.

Nou ik ga nu mijn zielige verbrande huidje verder koelen en weer aan het werk in de kliniek!

Kusjes van uit Gambiaa

  • 17 Maart 2014 - 16:55

    Giel:

    haha jaaaa jaa :P ... mooie dag gehad dus :p

  • 17 Maart 2014 - 17:30

    Paps:

    Leuk verhaal! Ik wil ook zo'n boesj-boesj-taxi hahahaha!

  • 17 Maart 2014 - 19:04

    Manonp.:

    Fijn dat je zo'n heerlijk dag hebt gehad, na afgelopen vrijdag. Enneh, volgende keer beter insmeren hé, hahaha. knuffelx

  • 17 Maart 2014 - 19:41

    Adri:

    hahahaha, alleeen die reis naar het strand al: foiiiiii!
    maar je hebt het fijn gehad in ieder geval, das het belangrijkste!

  • 18 Maart 2014 - 08:42

    Oma:

    Wat een film.
    Ik zie je al zitten in de bus.
    Maar het klinkt goed. En dat je het naar je zin hebt.
    Kus OMA

  • 18 Maart 2014 - 08:53

    Kaylee:

    Hi skattie wat een avontuur zeg haha! Fijn datje het leuk hebtt ga je missen zaterdag op me bday party word in me 1tje tequila drinkenhihi s6 daar a lot of kissiesss

  • 22 Maart 2014 - 23:37

    Emmely:

    Die taxi's ken ik ha, ha. Die lucht! In Z-A een keer 5 uur met z'n tienen in een jeep gezeten. En de Bolivianen presteeerden het toen ook nog om in slaap te vallen. Gelukkig was het toen daar niet zo warm :)

  • 23 Maart 2014 - 23:31

    Kommer En Willy:

    Heb veel respect voor je maar dat hebben we je al een keer persoonlijk gezegd.
    Doe je ding en geniet van tijd van het Gambia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Ik ben van 3 maart tot 16 augustus aan het werk in een Health Center in Kunkujang (Gambia). Ik ben sinds januari van dit jaar afgestudeerd als verpleegkundige en wil de zorg graag mee gaan maken in het mooie Afrika:)

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 33875

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 16 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: