High bloodpresure baby! - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu High bloodpresure baby! - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu

High bloodpresure baby!

Door: Jojo Gaye

Blijf op de hoogte en volg José

26 Maart 2014 | Gambia, Kunkujang

Wederom moet ik mij weer verontschuldigen voor dit verslag want het gaat niet over de wedding of ceremonie haha maar weer over een hele snelle bevalling van een uurtje geleden!
Ik had net mijn gesprekken afgesloten op facebook met onderandere mijn lieve mama en natuurlijk mijn lover Giel-jan om te gaan eten. Na ongeveer 15 min bedacht ik mij dat ik mijn ipod nog in de kliniek had laten liggen. Ik was net klaar met eten en ging weer HELEMAAL (drie stappen) naar de kliniek (in de veronderstelling) voor mijn ipod, NOU MOOI NIET! Ik zocht mijn collega Awa en hoorde wat in de verloskamer dus ging ik daar heen lopen. Zag ik daar een half wakkere Fatou staan met al bijna een hoofdje in de handen. Ik snel handschoenen aangedaan en andere spullen gepakt die nodig zijn. Het was er in drie minuten!
Ze had een hoge bloeddruk en dat was te zien aan haar voeten die oedeem bevatte (vocht). Deze vrouw was niet op de laatse controle afspraak gekomen waardoor we niks hebben kunnen geven voor de bevalling! Het is erg gevaarlijk om te bevallen met een hoge bloeddruk. Dit kan de dood van de vrouw betekenen tijdens of na de bevalling door het te veel aan bloedverlies. Dit is dan ook op een strenge wijze gebracht door Fatou maar zo als ze zelf altijd zegt: some women are so difficult to catch!
We houden haar goed in de gaten momenteel en ze moet blijven tot het bloeden is gestopt. Het jongetje is 2,78KG en is erg bewegelijk en grappig!

Hierbij de foto's :D

  • 26 Maart 2014 - 19:55

    Giel:

    Toch nog weer wat spannends mee gemaakt vandaag :) ben trots op je meis! Xxx

  • 26 Maart 2014 - 19:55

    Giel:

    Toch nog weer wat spannends mee gemaakt vandaag :) ben trots op je meis! Xxx

  • 26 Maart 2014 - 20:17

    Mams:

    En toen werd het toch nog spannend!! Gelukkig alles goed gegaan met het kindje en hopelijk ook met de mama. Joos wat fijn dat jij er was voor fatou!

  • 26 Maart 2014 - 22:24

    Paps:

    Vergeet je Ipod niet (weer).... hahahaha.

  • 26 Maart 2014 - 22:52

    Oma:

    Het moest zo zijn .Dat je je iPod was vergeten.
    En dat het verder goed met de baby .Je staat er bij als dat je het al jaren doet .KNAP
    KUS OMA

  • 27 Maart 2014 - 18:09

    Jojo Gaye:

    Hahah of wel paps! Ja idd oma het moest zo zijn. Fatou zegt een geschenkt van Allah!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Ik ben van 3 maart tot 16 augustus aan het werk in een Health Center in Kunkujang (Gambia). Ik ben sinds januari van dit jaar afgestudeerd als verpleegkundige en wil de zorg graag mee gaan maken in het mooie Afrika:)

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 33903

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 16 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: