Alweer een week voorbij op the compound:D - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij op the compound:D - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij op the compound:D

Blijf op de hoogte en volg José

07 Juni 2014 | Gambia, Kunkujang

Alweer een week voorbij op the compound wat gaat de tijd toch snel!
In die week is er alweer genoeg gebeurd. Het heeft geregend, twee bevallingen, drukte in de kliniek en het is extreem warm!

Het regenseizoen is echt begonnen het is ongelofelijk warm en benauwd. Temperaturen stijgen boven de 40 graden en werken is erg moeilijk op deze manier maar dat hoort ook bij het Gambiaanse leven! Het is doorwerken met de waaiers aan en heel veel drinken maar deze warmte is echt extreem net als de regenbuien hier, haha!

Ook hebben we alweer twee bevallingen gehad deze week zoals je al op facebook hebt kunnen lezen van mij. Er zijn een hoop vrouwen nu in de laatste weken dus er volgen nog veel meer lieve baby’s op een gezonde manier hoor ik! Het is ook druk in de kliniek met patiënten die komen voor van alles en nog wat. We hebben al een aantal serieuze malaria patiënten gehad die erg ziek waren.

Het geld voor de twee ct-scans voor het broetjes van mijn collega Awa heb ik gegeven en ze wil jullie erg bedanken en ze zal voor jullie bidden. Het bedrag in dalasi’s is 10.175 D.

Gisteren heb ik heerlijk geshopt met Aminata en ik kan wel zeggen dat ik goed ben geslaagd:D, zie foto’s

Ik zit er weer helemaal in nog 10 weken te gaan!


  • 07 Juni 2014 - 19:39

    Kommer En Willy:

    Hoi Jose,
    Weer een berichtje van jou, gezellig om je op deze manier te kunnen volgen. En oom dit keer weer een paar babies op de wereld geholpen. Heb je nu van alle babies wel foto's gemaakt?
    Ja, dat het nu bloedheet is snappen we erg goed, hebben het regenseizoen ook al meegemaakt, is geen pretje. Ik zeg altijd dat we daar niet op gebouwd zijn.
    Kijken reikhalzend uit naar het vo,gende bericht.
    Zijn beiden super trots op je. Groetjes van ons beiden, natuurlijk ook voor Fatou!

  • 07 Juni 2014 - 21:21

    Paps:

    Leuke kleren ook Joost! Afdingen zeker... hahahaha!
    Fijn weer wat van je te lezen (behalve FB natuurlijk..)
    Dikke kus.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Ik ben van 3 maart tot 16 augustus aan het werk in een Health Center in Kunkujang (Gambia). Ik ben sinds januari van dit jaar afgestudeerd als verpleegkundige en wil de zorg graag mee gaan maken in het mooie Afrika:)

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 33887

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 16 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: