Wat een week - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu Wat een week - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu

Wat een week

Blijf op de hoogte en volg José

15 Juni 2014 | Gambia, Kunkujang

Deze week hebben Fatou en ik de 12 dozen opgehaald met ingezamelde spulletjes van uit NL geregeld door mijn vriend en mama! Wij zijn ontzettend blij en dankbaar met alle spullen en kleding:D
Ook hebben we via de Bennie helpt Gambia foundation al twee van de drie nieuwe elektrische ziekenhuisbedden gekregen waar we erg blij mee zijn!

Ik ben afgelopen week voor het laatst op de Serekunda markt geweest om alle kadootjes + spullen voor mijzelf te kopen voordat het echte regenseizoen begint en je de markt echt niet meer op kan. Ik ben goed geslaagd:D

Ook ben ik deze week de onvermijdelijke 3 maanden dip tegen gekomen. Ik was erg ziek en zwak twee dagen lang. Gelukkig kan ik vandaag zeggen dat ik er overheen ben. Ik ben goed verzorgd en verwent door Fatou. Ik heb allerlei testen gehad waaronder malaria test maar alles was negatief gelukkig. Ook werkt het weer totaal niet mee onze blanke lichaampjes zijn niet gebouwd voor dit soort weer omstandigheden. het is 24/7 extreem warm, vaak geen wind en erg benauwd. Het heeft effect op je hele doen en laten. Je bent hele dag suf en moe en je hebt geen eetlust. Ook het werken is moeizaam met deze temperaturen.

Donderdag gaat Awa met haar familie eindelijk naar Dakar voor een MRI-scan en een tweede diagnose en misschien dat ze gelijk onder het mes kan daar een spannende week wordt het dus voor haar en ons. Meer info volgt hierover!

Dikke knuffel vanuit een warm en plakkerig Gambia xx

  • 15 Juni 2014 - 22:24

    Giel:

    =)

  • 15 Juni 2014 - 22:27

    Amber :

    Hoi Jose wat fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt en wat heerlijk al die nieuwe spulletjes die in gambia zo hard nodig zijn. Slim om voor de echte regen losbasts je inkopen te doen en nu nog even een weekje of tien doorbikkelen meid en dan zit je gambia avontuur er alweer op. Dan ga je blij gemoed weer naar huis maar ik weet zeker dat het een zwaar afscheid zal gaan worden en dat je nog vaak aan deze tijd met al die emoties indrukken en vele nieuwe vrienden terug zal gaan denken.

  • 15 Juni 2014 - 22:45

    Kommer En Willy:

    Leuk om Weer iets van je te vernemen.
    Fijn dat al die kleertje zo goed terecht komen en wat zijn ze altijd blij he?
    Goed zeg, dat je weer wat opgeknapt bent maar houd jezelf goed in de gaten, het is niet niks om in die vochtige warmte te moeten werken. Ja en je staat pas aan het begin van het regenseizoen dus minder wordt het niet.
    Pas heel goed op je zelf en bouw van tijd tot tijd rust in als dat mogelijk is!!!
    Sterkte voor de komende periode.
    Dikke knuffel voor jou en Fatou van ons beiden
    Kommer & Willy

  • 16 Juni 2014 - 08:22

    Paps:

    Leuk hoor zulke teksten als "waaronder een malariatest", maar gelukkig was ALLES negatief" Eerste reactie van Giel zegt wel genoeg... ;-)
    Fijn om te lezen dat het weer ietsje beter gaat. Tis ook niet niks..
    Je hebt in ieder geval nu voetbal als afleiding, ook leuk..
    Het is denk ik goed dat je besloten hebt niet mee te gaan naar Dakar. Het zou weliswaar (weer) een enorme ervaring zijn, maar je zelf in acht nemen, komt op plaats 1.
    Dikke kus..

  • 16 Juni 2014 - 09:40

    Annie:

    Ben blij dat het wat beter met je gaat, het kan ook niet anders het leven in Gambia is niet te vergelijken met het leven in nederland .ben zelf nog niet in de regen seizoen in Gambia geweest, daar om heel veel respect voor wat je doet .hoop voor Awa dat ze haar in Dakar kunnen helpen, ik wens jullie heel veel succes en sterkte in jullie werk. Dikke knuffel van uit Drenthe.

  • 16 Juni 2014 - 14:49

    OMA:

    Hoi schat.
    Wat fijn dat je weer beter bent.
    Dus je weet nu wat regentijd is. Erg warm dus, om te werken.
    De kindertjes die op komst zijn hebben daar geen boodschap aan .
    Dat gaat wel door.
    Maar jullie kanjers kunnen dat wel aan.
    Dikke kus OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Ik ben van 3 maart tot 16 augustus aan het werk in een Health Center in Kunkujang (Gambia). Ik ben sinds januari van dit jaar afgestudeerd als verpleegkundige en wil de zorg graag mee gaan maken in het mooie Afrika:)

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 33896

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 16 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: