Komen en gaan van toeristen - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu Komen en gaan van toeristen - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu

Komen en gaan van toeristen

Blijf op de hoogte en volg José

13 Maart 2014 | Gambia, Kunkujang

Vandaag zijn er sinds gisteren al 11 mensen geweest die zijn komen kijken naar de kliniek en het weeshuis. Nederlands, duitsers en engelsen. Vaak allemaal familie van sponsoren. Gezellig maar soms ook wel in de weglopend. Het lijkt hier soms wel een toeristenatractie zegt 1 van de kindermeisjes en iedereen neemt ook overal van alles en iedereen foto's. Ik kan me indenken dat dat op geven moment niet leuk meer is. Toch denk ik dat het belangrijk is dat toeristen ook deze kant van Gambia leren kennen en het niet alleen maar zien als een warme vakantie land.

Ook heb ik een nederlandse vrouw ontmoet die hier al 9 jaar woont en is getrouwd met een Gambia. Ik mag bij haar op de koffie komen ( erg NL) wanneer ik wil. Ze zegt wel schrikt niet maar ik heb een erg mooi huis voor mijn oude leeftijd en personeel inclusief, nou ik ben benieuwd haha!
Morgen ga ik met een collega naar een internet cafe in de hoop dat er internet op mijn laptop kan zodat ik kan skypen, we will see!

Mijn kamer was al klaar en voorzien van alles toen ik aan kwam een door de vele vragen die ik krijg zal ik wat foto's voor jullie plaatsen.

Knuffels en kusjes van uit het warme Gambiaa <3

  • 13 Maart 2014 - 16:11

    Adri:

    hahhaa, ja ik kan me er iets van voorstellen..... maar pluk de dag en geniet er maar van!!!

  • 13 Maart 2014 - 16:19

    Paps:

    Leer jij ook Arabisch?

  • 13 Maart 2014 - 16:46

    Lotte (Driessen):

    Hi José! Wat leuk om dit allemaal van je terug te lezen!! Zal wel een hele omschakeling zijn! Maar wat een prachtig avontuur!! Ik lees al je verhalen met veel plezier, en ben benieuwd naar alles wat nog gaat volgen. Geniet ervan mop!!

    Xxxx Lotte

  • 13 Maart 2014 - 19:05

    Kaylee:

    Schat ik ben benieuwd zouden we dan eindelijk kunne skypen xxxx

  • 14 Maart 2014 - 09:26

    Marian Van Dijk (buuf Géke):

    Hoi Géke, Heb je verhaal weer met plezier gelezen. Ik vind het prachtig hoe je met je eigen bagage als mens en je kennis in een totaal andere wereld bent en daar veel betekent maar ook krijgt. Mensen zijn mensen, waar ze ook wonen en elk mens wil contact, gezien worden, geliefd worden. Dat is en blijft hetzelfde .....

  • 14 Maart 2014 - 22:25

    Annelien:

    Hey meis!! Wat leuk om die verhalen van je te lezen zeg!! Zijn super leuke en indrukwekkende stukjes, knap zeg!! Keep up the good work en vergeet niet 'it's nice to be nice' ;)

    Liefs

  • 16 Maart 2014 - 14:02

    Jan Westendorp:

    Doei José,

    Hoe gaat het met je ik hoorde van Giel-Jan dat je op dit moment ziek bent.
    Nou ik hoop dat je weer snel opknapt en dat je weer met de normale bezigheden aan de gang kunt gaan want er is niks vervelender dan ziek zijn.
    Leuke veslagen en foto's en dit houd ons goed op de hoogte wat je daar voor goeds allemaal doet.
    Wij missen je wel, maar de tijd gaat toch snel nu al weer de 4 week in.
    José het gaat je goed en tot de volgende berichten.

    Jan Westendorp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Ik ben van 3 maart tot 16 augustus aan het werk in een Health Center in Kunkujang (Gambia). Ik ben sinds januari van dit jaar afgestudeerd als verpleegkundige en wil de zorg graag mee gaan maken in het mooie Afrika:)

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 33965

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 16 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: