Nog 12 opkomst - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu Nog 12 opkomst - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu

Nog 12 opkomst

Door: Jojo Gaye

Blijf op de hoogte en volg José

10 April 2014 | Gambia, Kunkujang

Ik weet wat jullie misschien nu denk en sorry hiervoor maar vanacht weer een bevalling gedaan! Om 21:00 uur zei ik tegen mijn collega dat ik het gevoel had dat het al 23:00 uur was zo moe dat ik was en dus ben heerlijk naar bed gegaan. Uit de grap zei ik nog tegen haar je weet maar nooit wanneer de volgende bevalling is. En ja hoor om 23:15 uur werd er op de deur gebonkt door mijn college, ik dacht dat ze grapje uithaalde met mij maar nee het was echt een bevalling! Na wachten, wachten en wachten kwam om 02:00 uur in de nacht een klein meisje terwereld met hele mooie bruine kijkers. Het was een normale bevalling. De moeder had een klein scheurtje omdat na het hoofdje niet alleen de schoudertjes maar ook al het linker armpje terwereld kwam, haha! Na 03:00 uur was alles weer schoon en dicht gehecht en bedachten we ons (Fatou, Aminata en ik) dat we best wel honger hadden. Wij vonden dat wij wel stokbrood met chololadepasta hadden verdiend en dus belde we de bakker op die 15 min later aan kwam met 3 stokbroden met chocolade! Heerlijk gegeten, thee gedronken, gekletst tot 04:00 uur en zijn daarna gaan slapen.

Rond een uur of 11 heb ik de kleine meid gebadderd en aangekleed! Daarna ben ik weer heerlijk in bed gekropen tot half 5 in de middag wat je weer maar nooit met 12 vrouwen die op knappen staan!

  • 10 April 2014 - 22:12

    Géke:

    Haha, ja je kunt maar beter op alles voorbereidt zijn...! xx

  • 10 April 2014 - 22:13

    Giel:

    Zoooo wat een mooie oogjes die kleine :)

  • 11 April 2014 - 07:52

    Paps:

    Volgens mij kom jij totaal overwerkt terug... hahaha..
    Klonk (las) wel gezellig om zo 's nachts met elkaar na gedane arbeid ff een stokbroodje te downloaden..
    Dikke kus!

  • 11 April 2014 - 19:36

    Mam:

    Humor!!! Moet je hier doen bakker bellen om 3uur 's nachts met breng me ff..... weer een prachtig verhaal!

  • 12 April 2014 - 10:48

    Hennywijkstra:

    Jose ik hoop als je weer thuis bent dat ze je heel veel rust geven.
    Maar ik vind het heel knap dat je dit werk doet
    Veel sterkte met al die bevallingen

  • 14 April 2014 - 11:40

    Joke (buurvrouw):

    Hallo Jose,
    Geweldige ervaringen! Leuk om te kunnen lezen!

  • 14 April 2014 - 21:03

    Willy Van Trigt:

    Wat een belevenis weer maar gelukkig een gezond meisje op de wereld, en weer leuk geschreven. Dikke boterham is waar je weer van opknapt. Dus nu op naar de volgende van de 12. Ik blijf je graag volgen.
    Er zijn nog een paar maanden te gaan voor je. Weer succes en sterkte, ook af en toe rusten hoor. Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Ik ben van 3 maart tot 16 augustus aan het werk in een Health Center in Kunkujang (Gambia). Ik ben sinds januari van dit jaar afgestudeerd als verpleegkundige en wil de zorg graag mee gaan maken in het mooie Afrika:)

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 33989

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 16 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: