springbaby! - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu springbaby! - Reisverslag uit Kunkujang, Gambia van José Schreuder - WaarBenJij.nu

springbaby!

Door: Jojo Gaye

Blijf op de hoogte en volg José

23 Maart 2014 | Gambia, Kunkujang

Ik had eigenlijk beloofd het volgende verslag te wijden aan de naamcerenomie van vanavond maar er kwam vannacht een mooi, kleine en schattig meisje tussendoor!
Rond een uur of 23:00 uur ging ik naar bed. Ik werd helaas tot 03:00 uur in de nacht mijn bed zo'n beetje uitgetrild door muziek van de buren waardoor ik niet goed kon slapen. Om 01:00 uur hoorde ik ook de deuren van de kliniek open gaan en dacht nog wel even zou het een bevalling zijn, maar ik hoorde vervolgens niks (behalve de muziek). Rond een uur of 03:30 uur werd er op de deur gebonkt, ik schrok mij een ongeluk want ik lag eindelijk rustig te slapen zonder muziek. Maar na het gebonkt was het delevery wat ik hoorde van Fatou. Ik antwooorde bevestigend en kleede me snel om. Toen ik de verloskamer in liep begreep ik waarom Fatou zo snel weer weg was want de baby was er al bijna uit. Het is een super snelle zei ze en dat klopte ook wel want nog geen 5min later floepte de baby er letterlijk uit! Een springbaby noem je dat. Gevaarlijk verteld Fatou want dit soort baby's valt dus wel is op de grond met alle gevolgen van dien. Maar om 04:00 uur was alles weer dicht gehecht, opgeruimd en schoongemaakt en konden we weer gaan slapen. Erg snel allemaal dus, haha!

Vanmorgen met meissie gewassen en aangekleed. Het is zo'n mooi meisje met de meest prachige ogen die je je maar kan voorstellen die mij de hele tijd doordringend aankeken:)!

  • 23 Maart 2014 - 16:38

    Giel:

    Haha ik wist niet dat je dat zo noemde joh! :p maar gelukkig alles goed gegaan.
    Was jij niet uitgenodigd op t feestje van de buren dan? Ff lekker wijntje drinken daar ;)
    Xxxx dikke kus!

  • 23 Maart 2014 - 17:27

    Adri:

    Kijk, das errug snel maar prachtige belevenis!!!!! xx

  • 23 Maart 2014 - 17:55

    Paps:

    Mooi hoor, ook vind ik dat jij er goed uitziet. Doet mij goed..
    Kus, Paps

  • 23 Maart 2014 - 19:40

    Oma:

    Wat apart spring baby.
    Maar het kijkt goed helder de wereld in.
    Net als PAPS schreef je ziet er zeker goed uit.
    Liefs OMA.

  • 23 Maart 2014 - 20:14

    Jan Westendorp:

    Doei José,

    Wat ben je toch hartstikke goed bezig, ontzetten leuk met dat kleine spul en wat een belevingen voor jou in zo,n korte tijd. Je ziet er goed uit en ik hoop dat je je draai daar ondertussen hebt gevonden en uit de verhalen denk ik het wel.

    Greot, jan

  • 24 Maart 2014 - 21:52

    Rienk De Vries:

    Nu een meisje. En weer een Naamceremonie ? Gaat deze baby Jose heten ?????? haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Ik ben van 3 maart tot 16 augustus aan het werk in een Health Center in Kunkujang (Gambia). Ik ben sinds januari van dit jaar afgestudeerd als verpleegkundige en wil de zorg graag mee gaan maken in het mooie Afrika:)

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 33981

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 16 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: